text.skipToContent text.skipToNavigation

Chlodzenie powietrzem zamów online w korzystnej cenie

1 579 produtky
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
VEMO
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
V24-01-1285
1 012,19 zł
Nr artykułu  12093861

Cena za sztukę
Cena z VAT
Bezpłatna dostawa
Dostępny natychmiast
Szczegóły
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
VEMO
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
V24-01-1286
1 742,16 zł
Nr artykułu  12093862

Cena za sztukę
Cena z VAT
Bezpłatna dostawa
Dostępny natychmiast
Szczegóły
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
VEMO
null, Wentylator, Chłodzenie silnika
V24-01-1283
767,00 zł
Nr artykułu  12093857

Cena za sztukę
Cena z VAT
Bezpłatna dostawa
Dostępny natychmiast
Szczegóły
Cena sugerowana przez producenta

Istnieją dwa rodzaje systemów chłodzących silnik w aucie

Wentylatory, czyli urządzenia, dzięki którym chłodzenie powietrzem jest możliwe, mogą działać na zasadzie naturalnej, podczas ruchu pojazdu np. w motocyklu, albo wskutek włączenia się urządzenia, gdy wychwycony zostanie zbyt wysoki pomiar temperatury w silniku. Zwykle silnik pracuje wydajnie przy temperaturze miedzy 90 a 100 stopni Celsjusza. Kiedy jednak zaczynasz się rozpędzać i zwiększają się obroty silnika, może dojść do jego przeciążenia. Wtedy włącza się wiatrak, którego zadaniem jest wydmuchanie gorąca, a wtłoczenie zimnego gazu w celu schłodzenia silnika. Co istotne, obrót wentylatora może być szybki lub wolny, to zależy od jego parametrów i zapotrzebowania na zimne powietrze wewnątrz układu.

Budowa wentylatora ma istotne znaczenie dla wydajności

Szkielet takiego wiatraka to zwykle 4 do 8 ramion wbudowanych w okrąg. Mogą one być proste lub wygięte pod kątem, co jest ważne dla siły wdmuchiwania powietrza. Chłodzenie powietrzem staje się wydajniejsze dzięki użyciu opływowych ramion, stworzonych wręcz do nawiewu. Są one wpisane w okrąg, co pozwala na uzyskanie stabilności przy szybkiej pracy wentylatora. Liczba ramion ma także znaczenie, ponieważ powietrze czerpane jest ze środowiska. Gęste ułożenie żeber w wentylatorze sprawia, że do silnika dmuchany jest gaz o mniejszym zanieczyszczeniu. Z drugiej strony wtedy ilość, masa powietrza jest mniejsza. Rzadsze ramiona w konstrukcji wiatraka zwiększają objętość dmuchanego powietrza, za to mogą go czerpać z większymi zanieczyszczeniami. Dlatego także stosuje się różnego rodzaju filtry powietrza - dzięki nim chłodzenie powietrzem nie powoduje osadzania się pyłów, ponieważ w środku wkładu znajduje się niewielki papierowy, bawełniany lub innego typu filtr, na którym zatrzymują się piaski, kamyki i owady. Gęste zabudowanie wkładki filtrującej powoduje, że do silnika dostaje się mniej powietrza, ale jest ono lepszej jakości. Z kolei przy rzadkim zabudowaniu filtra do silnika trafia dużo gazu, ale jest on gorszej jakości. Wentylatory obecne na rynku mogą być nawet podwójne. W zależności od budowy i możliwości technicznych pojazdu czerpią różną moc: 100, 200, a nawet 300 W.

Ważne, by wybrać wiatrak pasujący do układu silnikowego

Wszystkie podzespoły związane z układem silnika produkuje się specjalnie dla danego typu pojazdu. Dlatego przed zakupem warto zapoznać się z przeznaczeniem i danymi technicznymi wentylatora, bo np. wiatrak firmy Vemo może mieć 295 mm. średnicy, jak i 270 mm. czy też 360 mm. Chłodzenie powietrzem wraz z całym układem chłodzenia będzie bezawaryjne i wydajne tylko wtedy, gdy dobierzesz odpowiedni typ urządzenia do swojego auta. Różne profesjonalne podzespoły i nowoczesne wentylatory możesz zamówić przez internet na Czesci-samochodowe-online.pl.